با ساختمان سازی مدرن بیشتر آشنا شوید!

 

ساختمان سازی مدرن این روزها در همه جای دنیا بسیار رواج پیدا کرده ، این سبک ساخت و ساز طرفداران خود را دارد . اما ساخت و ساز مدرن فقط به یک سبک ختم نمیشود بلکه در روش ساختمان سازی مدرن ماشین آلات و تجهیزات به کمک افراد متخصص میایند و به کمک دانش مهندسین مقاوم ترین سازه ها را میسازند.این ساخت و ساز مدرن از اصول و قوانینی پیروی میکند که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

اصول ساختمان سازی مدرن

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری ، امروزه تجهیزات و دانش علم و صنعت ها آپدیت شدن ، دانش و تخصص ساخت و ساز هم از این قاعده مثتثنی نیست و صنعت ساختمان سازی هم اخیرا پیشرفت چشمگیری نسبت به قبل از لحاظ مقاومت مصالح و زمان پروژه داشته است .
با پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات ، در سالهای اخیر ، ساخت و ساز آسان تر با نیروی کار انسانی کمتر ، زمان کمتر و در نتیجه بودجه ی بسیار کمتر انجام می شود.

اصول ساختمان سازی مدرن از انواع مختلفی برخوردار است:

• مدل های ساختمان سازی پیش ساخته 
• ساختمان سازی بتن ترکیبی
• سیستم ساختمان سازی قالب تونلی
• سیستم ساختمان سازی عایق بتنی

ساختمان سازی مدرن مدلهای پیش ساخته

مدل های پیش ساخته همانطور که از نامشان پیداست، در کارخانه مونتاژ و در محل پروژه حمل می شوند .
استفاده از قطعات پیش ساخته ، از روش های ساختمان سازی مدرن است که معمولا با نام دیوار متقاطع شناخته می شوند.
از مزایای استفاده از قطعات پیش ساخته ، سرعت بخشی به پروژه و در نتیجه مقرون به صرفه بودن این مدل هاست.

ساختمان سازی مصالح بتن ترکیبی

صالح بتن ترکیبی یکی از روش های ساخت و ساز مدرن است ، معمولا در سازه های بتنی ضخامت سازه بالاست ولی در این روش با استفاده از بتن ترکیبی می توان عمق سازه را به حد کمتری رساند و همچنین در روش استفاده از بتن ترکیبی مقدار مصرفی ملات استفاده شده کاهش خواهد یافت، در نتیجه بودجه بندی و هزینه های پروژه به مقدار قابل توجهی کم خواهد شد بدون اینکه از استحکام سازه بکاهد .

سیستم ساختمان سازی قالب تونلی

در این روش ار ساختمان سازی مدرن ، از مدل هایی با الگوی تکرار شونده که به مدول معروفند استفاده می شود ، در روش سیستم ساختمان سازی قالب تونلی میتوان پایه ها را با استفاده از این مدول ها که از استحکام بالایی نیز برخوردارند ساخت .
این مدول ها در فرم تونلی جمع می شود و در سازه ی اسکلت ساختمان استفاده می شوند.
از مزایای استفاده از سیستم قالب تونلی ، به حداقل رسیدن میزان حفاری در پروژه می باشد .

سیستم ساختمان سازی قالب عایق بتنی

در این روش از ساخت و ساز مدرن ، از بلوک های پلی استرین در ساختمان استفاده می شود ، یکی از مزایای استفاده از این روش همانطور که از نامش پیداست، عایق بودن دیواره هاست به این معنی که دیواره ها دارای سطح بالایی از عایق حرارتی و عایق صوتی هستند.

ساختمان سازی با اسکلت فلزی ال اس اف (LSF)

تریال استفاده شده در این اسکلت ها ، فلز های گالوانیزه و ورق فولادی است،  این ورق های فولادی در کارخانه در ابعاد سفارش داده برش داده می شوند و به محل پروژه حمل می شوند ، همچنین یه لایه پوششی زینک بر روی این ورق های فولادی قرار میگیرد که در آخر این ورق های فولادی منتاژ می شوند .
از مزایای استفاده از ورق فولادی ، بازیافت دوباره ی این متریال است به طور کلی میتواند گفت به علت قابل بازیافت بودن این اسکلت ، هزینه ی کمتری نیز صرف پروژه خواهد شد همچنین با انتخاب این روش به محیط زیست آسیبی نخواهد رسید.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X